onsdag den 4. februar 2009

Drengen vil have striber...

Jeg havde købt det nye uldgarn i STOF og STIL. Jeg havde tænkt, at det skulle blive futter eller måske nogle små veste (til salg på Faster Mette.dk, når engang min ansøgning hos DANA, angående selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse, engang bliver færdigbehandlet af den smarte københavner...) Egentlig skulle jeg bare lige prøve det nye garn, så det hastede ikke med at komme i gang. Men da Kasper så garnet sagde han "Det skal være i striber og der skal være hætte på!" - øh, godt så. Straks måtte jeg i gang med målearbejdet og strikkeprøve. Modellen er nu godkendt, og det varer som ikke så længe før den kan tages i brug. Garnet er vildt lækkert at strikke i. Jeg strikker på pind nr. 4 i retriller, så det skrider fremad. Farverne er rigtig gode sammen, dog ville Kasper ikke høre tale om den pink, som jeg også købte. De kan gå i futter til en af niecerne...


Jeg har siddet i sofaen sammen med den febersyge dreng i dag, så imens "101 Dalmatinere", "Bernhard og Bianca" og noget af "Clone Wars" gled hen over skærmen, gik strikkepindene lystigt, og der blev drukket et par kander te imens :) Hyggelig dag, trods alt...

8 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Jeg er fuldstændig vild med farverne på det garn og fordi det er lidt hårdere spundet end f.eks. Lima fra Peru, så tror jeg at det holder faconen bedre og ikke bliver helt så vamset og jeg tror også det har større slidstyrk. Jeg har også købt næsten alle farverne, undtagen de mørke neutrale, men når det her er prøvet af, så skal det også købes til herrerne i familien Den er rasende flot den trøje. Jeg kan godt se, at den kan strikkes til Disneys klassikere. Iøvrigt er jeg vild med den trøje, der hedder Rismarker i dit sidste indlæg. Den er bare så rasende flot, men jeg synes altså at Isagergarnet er for dyrt og så er der heller ikke helt pang nok på til en gammel gråhåret kone som mig. Jeg har jo den teori at jo mere grå man selv bliver jo flere farver skal man have. Jeg er iøvrigt bare en lille smule misundelig på din uddannelse. Har kun en håndværksfaglig knipleuddannelse fra Skals, men det er et fantastisk sted.

nynne sagde ...

den er vel nok dejlig - super skønne farver.

Strikkeheksen sagde ...

Det kan jeg godt forstå, at han vil ha´ striber :-) Den er bare sej :-)

Puttenings sagde ...

Nøj hvor bliver den der trøje bare super smart, jeg er vild med farverne! Jeg glæder mig til at se den færdig, med hætte på og det hele :o)

Irene sagde ...

Sej drengesweater og gode farver. Jeg skal nok tage din udfordring op:-)

Tine sagde ...

Fede farver!
Er det et mønster du bare finder på?

frøken stjernby sagde ...

Chef...du må altså lære mig at strikke, det der må jeg da kunne finde ud af!!!!!!den ser jo så lækker ud og måske nem?!?!?!?!

Karin sagde ...

Dejlige farver du har valgt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...