onsdag den 25. februar 2009

Opskrift og garn...

Til den filtede taske har jeg brugt det nye uldgarn fra Stof og Stil. Det er vildt lækkert at arbejde med, og det filter fantastisk - pas på! :) Jeg har vasket ved 30 grader fin vask.
Den er strikket i neverkont, som er ret sjov! Jeg er startet med 10 halve firkanter á 10 masker - som kommer til at danne toppen. Jeg har strikket på p 4, og har bare brugt resterne fra Kaspers anorak + lidt ekstra indkøbte farver. Jeg har ikke vejet tasken inden vask... Efter ønsket antal rækker af firkanter, er de sidste omgange strikket således (for at danne bunden), at der i hver række, samles en maske mindre op. Altså 10 masker i de første rækker, så 9 masker, 8 masker osv. indtil den sidste række, som er strikket med 6 masker. Jeg har syet bunden sammen, så der dannes to 'stjerner'. Det gør bunden mere oval... Ikke det bedste billede, men her er bunden.


8 kommentarer:

snakkemunn sagde ...

Så fint at du forteller hvordan du strikket den, kanskje jeg kunnet strikket meg en slik. Jeg synes nemlig den var morsom og glad. :-)
Jeg vet iallefall en som hadde elsket den.......

laila sagde ...

hej søde Mette.oprettede mig for at kunne sende dig denne besked. Ville bare rose dine flotte ting og samtidig høre om du skulle have lyst til at skrive til din gamle barndomsveninde så vi kan følge op på de sidst år. Stort kram Laila fra serritslevvej

Mette Thrysøe sagde ...

Hej Laila

Sikke en overraskelse :) Hvordan kan jeg skrive til dig? Du må have en email, tlf. nr. hvad som helst!
Glæder mig til at snakke med dig! Det er godt nok mange år siden :)

Strikkeheksen sagde ...

Sikke en fantastisk taske - den er virkelig flot :-)

laila sagde ...

hej søde Mette.
Min mail er troldekonen@yahoo.dk ellers er jeg på face book under Laila Visti Andresen. Glæder mig til at høre fra dig.Kram

Lavendel sagde ...

Rigtig godt - tak for det. den er skøn!

Inge - bernercairn sagde ...

Du skriver at du ikke har vejet tasken inden vask - kan du ikke veje den når den er tør efter vask.... Det må vel give det samme i den sidste ende...

Mette Thrysøe sagde ...

Tasken vejer efter vask og tørring 304 gram - og jo, Inge, det må vel være det samme :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...