mandag den 16. marts 2009

Pelargonier...

Jeg tror, at jeg har misforstået noget... I efteråret klippede jeg mine pelargonier ned, satte potterne i udestuen - som er frostfri - og der har de stået hele vinteret uden at blive vandet. Nu har jeg taget dem ind i et varmere rum, og er begyndt at vande, men nu bliver jeg pludselig i tvivl - har jeg i virkeligheden dræbt dem langsomt? Eller er der håb? Har prøvet at finde ud af det på nettet, men jeg synes ikke jeg kan finde noget om emnet...

Hjælp...

4 kommentarer:

Margith sagde ...

Hej Mette!
Hvis de slet ikke har fået vand kan de godt være tørret ud/døde.
Jeg plejer at overvintre mine kølig og frostfrit i vores gangareal ovenpå og så klipper jeg stiklinger her i marts apil, som sættes i vand. Efter et stykke tid har de rodnet og så bliver de pottet, hvorefter de kommer i havestuen når der er ca. 15 grader. Jeg har mange stiklinger så hvis det er helt galt kan du få nogen af mig.
Hilsen Margith

snakkemunn sagde ...

Jeg prøvde på det samme ifjor. Mine blomster, røtter var helt tørket inn. De skal nok ha sparsomt med vann vinteren gjennom- Bedre lykke til neste år

Karin Grøn sagde ...

Det er ikke helt godt at vide. De må jo ikke dø af tørke men jeg plejer ikek at vande mine. Jeg klipper dem ned i oktober og tager dem ud af potten og putter dem i selvvandingskasserne til agurkerne og sætter låg på og de er så gennem vandet og lidt fugtige når de kommer i. Det plejer at hjælpe. De må omvendt heer ikke drukne i vand i starten.
Ellers må du på tiggerfærd og få nogle nye hos andre.

Camilla sagde ...

Jeg har et gammelt mumie stående under kældertrappen. Den er blevet sjatvandet et par gange i løbet af vinteren og jeg har planer om at klippe den ned snart. Nyt jord? Nej, der er finanskrise, så det må den tænke sig til.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...