fredag den 6. marts 2009

Svigermors bogpakke...

I går var det farmor der hentede Kasper, fordi mor og far var på arbejde... Hun havde ryddet ud i gamle gemmer, og havde derfor disse bøger med til mig :) Hun ved, at jeg elsker det!

Jeg husker desværre ikke Heidi, som udkom i 1956 :) Det er et par dage før min tid, men hun havde selv læst den, da hun var barn.

Søren og den cyklende bjørn husker jeg tydeligt. Den havde min bror og jeg i vores bogsamling. Det er sjovt, at man kan huske det så tydeligt. Da jeg bladrede den igennem, kunne jeg sagtens huske nogle af de enkelte billeder. Bl.a. der hvor Søren afleverer bjørnen til Cirkus igen, og bjørnen bliver trist - den havde det lige så sjovt :)

Og Alice i eventyrland... Jeg var i virkeligheden en smule bange for kaninen, der styrtede rundt og havde travlt...

Der var også en hel serie fra 1001 nats eventyr. Bl.a. med 'Aladdin og den vidunderlige lampe' og 'Ali Baba og de 40 røvere'! Jeg vil glæde mig til at læse dem for Kasper. Og så skal bøgerne passes godt på, så de kan holde mange år endnu!
Måske skal jeg læse dem for mine børnebørn...

6 kommentarer:

Helle : sagde ...

Ih det må være sjovt at få sådanne nogle skønne gamle bøger. Kunne være at man skulle prøve at finde nogle og så have dem til de kommende børnebørn.

nynne sagde ...

Vores farmor har også gemt bøger fra dhun selv og Peter var små. De ligger i sommerhuset og bliver flittigr læst for børnene når vi er der. Det er lidt hyggeligt at genlæse bøgerne fra da vi var små

Karen sagde ...

Skønne....Jeg elsker gamle børnebøger.
Karen

Margith sagde ...

Hej Helle!
Jeg er lige lidt ældre så jeg husker tydeligt Heidi.

Karin Grøn sagde ...

Herlige bøger. Tillykke med dem.

Camilla sagde ...

Den med bjørnen udenpå har jeg også læst i som barn. Det er sjovt at se den igen. Jeg kan tydeligt kende den, selvom jeg ikke har tænkt på den i 25 år....cirka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...