søndag den 29. marts 2009

Udstilling af Husflid...

Så afsluttede Hals Husflidsskole sin sæson. Og lørdag og søndag har der traditionen tro været udstilling på Husflidsskolen. Udstillingen er rigtig godt besøgt, og jeg tror på, at det igen i år har været en succes.
Husflidsskolen kan tilbyde en masse forskellige fag. Jeg listede rundt med mit kamera - med to drenge, som hele tiden ville vide, hvornår vi skulle have vafler! Det er jo naturligvis derfor vi skal besøge stedet :) Jeg kom slet ikke hele vejen rundt med kameraet, men jeg fik da en bred vifte af tilbuddene på skolen.


Trædrejning. Det er helt fantastisk smukke ting der bliver fremstillet her! Flotte, flotte ting! - og så står mine strikkede huse fra Kastaniestrik lige midt i det hele, og passer godt dertil :)

Og vores allesammens Hanne fra den lokale strikkebiks Den Røde Tråd. Hanne har startet Strikkecafeen, hvor vi mødes hver anden torsdag.

Et lille udsnit af strikkehjørnet...

Smykker. Jeg har slet ikke forstand på, hvad alle de teknikker hedder, med det var bare så flot!
Der var knyttede armbånd, snirklede vedhæng, enkle perlekranse og meget mere.

Patchwork. Der var rigtig mange flotte ting. Det var vist her jeg tog flest billeder, men jeg blev nødt til at sortere. Der var så mange forskellige løsninger på den samme teknik, og det er fedt hvad farvesammensætninger kan gøre!

Her et vægtæppe. Det er bare så skønt! Bliver vist nødt til at prøve at lave et selv :) Jeg lover drengene, at der ikke kommer engle og blomster på :) Måske en børnetegning kan blive et godt udgangspunkt.

Betty står for orkis. Noget med en masse knuder. Jeg stod et stykke tid bag hende og kiggede over skulderen. Jeg fatter ingenting :) Det er vildt fascinerende! Det er selvfølgelig ikke BARE en masse knuder. Betty foreslog et lørdagskursus. Jeg bliver vist nødt til at prøve!

Lidt blandet, orkis, smykker, træ og glas. Det lille grønne glashus er også mit :) Det lavede jeg på et lørdagskursus i glasslumpning. Det er rart med en enkelt dag i et fag, for så kan man snuse lidt til det først. Eller bare afprøve en masse spændende ting!

Knipling. Også her var der mange fine ting. Jeg har prøvet at kniple også, men her må jeg altså melde pas! Så hellere et sæt strikkepinde :) Men det er virkelig flot!

Glasslumpning. Det er faktisk ret skægt. I baggrunden står også glas med gravering.
Udover selve udstillingen hører det jo også med, at der skal spises vafler og lagkage, spilles amerikansk lotteri, børnetombola, og ellers bare hilse på alle de fremmødte man kender. Vi vandt ingenting i år...

1 kommentar:

snakkemunn sagde ...

Så på bildene med stor interesse. her var mye forskjellige og fine ting. Det er utrolig hvor mye folk som jobber med fingrene rundt omkring. Det er kjekt at det blir vist frem. :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...