søndag den 26. april 2009

Børnearbejde...

Jeg har arvet et gammelt bord af min svigermor for et par år siden. Det er håndskåret, med elefanter og forskellige snørkler på. Bordet er af teaktræ og kommer fra Afrika. Der hører 4 liggestole med, dog uden elefanter. Nu har jeg gået og kigget på det længe, og nu kom det til mig :) Det skal males hvidt! Så i dag er den gamle lak røget af - og det er her børnearbejdet kommer ind i billedet :) Kasper skulle jo hjælpe! Fint nok :) Da bordet var slebet ned, sørgede han for resten og jeg kunne sætte mig på trappen med en kold fra kassen :)


Den gamle lak var genstridig i alle snørklerne! Men det gik...

Så blev der spændt efter. Gamle rustne skruer, der ikke reagerede på Kaspers skruetrækker, men det opdagede han vist ikke :)

Til sidst en balje vand til at skylle støvet og skidtet væk med. Nu skal det bare tørre!
Det skal vist have en gang oliemaling, så det kan komme på terassen i sommer - så må vi se hvad svigermor siger :)

3 kommentarer:

Camilla sagde ...

Nej hvor er det fedt. God ide med at male det hvidt. Og husk - der er ikke, nødvendigvis, noget i vejen med børnearbejdet. Han hænger da ikke på gadehjørnerne og tager det der hash så længe ;-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Han ser ud at nyde det, samtidigt som han sikkert tager det väldigt alvorligt, at han hjälper mor. Jeg har selv en sön på 11, og han er väldigt hjälpsom.

Karin Grøn sagde ...

God ide med børnearbejde med borde i den højde- det ser også ud til han går op i det med liv og sjæl. Ikke så ringe at få et bord og stole fra Afrika- det bliver da spændende at møblere med det i stedet for vi andres kedelig fra Silvan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...