fredag den 15. maj 2009

Jorddyngen er væk!

Jeg havde jo indset, at der ikke var nogen vej tilbage angående dette projekt - jeg blev nødt til at gå i gang... Og jeg havde da også brokket mig gevaldigt til min nabo - den gamle Kesse på 77.


... men da jeg så kom hjem i går! Han var næsten færdig!! Han pustede og stønnede, men stædigheden vandt! Altså Kesse, du er den bedste :) Kasper gik straks i gang med skovlen for at hjælpe. Men det var jo ikke derfor jeg klagede mig. Det var jo ikke meningen, at han skulle gøre arbejdet for mig! Men Kesse sagde: "Det havde jo taget en uge, hvis du selv skulle gøre det!" Det er nok rigtig nok :)

Bagefter var han også træt! Det gamle liv! Han er den bedste nabo man kan ønske sig :)
Han har for øvrigt sat en låge i hækken imellem vores haver, så ungerne ikke behøver at gå ud på vejen for at besøge ham. Og han køber troligt is ved isbilen hver gang, for der skal jo være noget til drengene, når de kommer på besøg :) Kesse er ungkarl, har ingen børn selv, og han er nærmest en reservebedstefar for vores unger :) Han er så hyggelig! Tak for hjælpen, Kesse!!

6 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Sikke en dejlig historie. Den er næsten af Søren Ryge kaliber. Han er bare ikke kun en historie i tv men helt nærværende. Det er skønt at der findes sådanne mennesker stadigvæk og at han får lov at omgåes børnene, sikkert til stor glæde for begge parter. Desværre er de typer, der er lidt yngre i dag omgærdet med mistro, så vores børnebørn får ikke mulighed for at opleve rare mennesker. Det er dejligt at dine drenge gør.

Irene sagde ...

Åh - gid jeg havde sådan en nabo:-) Jeg har nemlig en lignende jorddynge, der bare er en torn i øjet.

Kirsten sagde ...

Sikke dog en kærlig og rar nabo i der har ;-))

laila sagde ...

altså så kan man da ikke ønske sig en bedre nabo. ;-) vores er pensioister på alle sider og de kommentere altid vi ikke er meget i haven ;-) mankan jo ikke være alle steder vel. Kram

snakkemunn sagde ...

Jeg vil si det samme som de andre, du har en snill nabo. Jeg er sikker på at de er gjensidig snille med hverandre barna og han. Han viser at han setter pris på barna og kjøper is til dem o g de er nok også selskap for han. :-))

Kom så igang sagde ...

Jeg blev så glad da jeg læste dit indlæg,man høre så tit om ufred blandt naboer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...