mandag den 17. august 2009

Havevandring...

Jeg var lige en tur på havevandring. Der skulle klippes visne blomsterhoveder af mine dahlia. Pludselig hørte jeg en lyd. Åh nej, mit elskede blommetræ! Men for sent. Der er stadig masser af grene med masser af blommer, men alligevel. Træet er gammelt og sikkert ikke helt på toppen. Men blommerne er tossegode! Nu er de andre støttede med pæle og tykke grene. Måske varer det ikke så længe før vi bliver nødt til at beskære kraftigt for måske at give træet et par år mere...



Og de er ikke engang modne endnu...

Her går det forrygende! Overvejer om jeg snart skal i gang med Liselottes ovntørrede tomater. De er vildt gode :)

Flasketomater, som jeg selv har taget frø af, fra nogle tomater jeg købte i Fakta sidste sommer :) De smager fantaktisk! Som slik!

Og nu har jeg altså høstet mine løg. Det er begyndt at regne, så jeg har smidt dem på en avis i carporten - som snart er færdig. Jeg ordner dem i morgen...

4 kommentarer:

Huset i Hou sagde ...

Sikke en høst du har i haven - det var godt at der lige kunne ydes førstehjælp til blommerne :-)

snakkemunn sagde ...

Fantastiske godsaker du kan høste. Jeg synes du har vært flink med såing og alt. :-)

Losarinas mor sagde ...

Syakkels træ !
Du må føle dig rig når du går på din have vandring- sikke en overflod :-)

Lavendel sagde ...

Det gamle træ...oh lad det stå, husk at blommer beskæres bedst lige efter høsten.Det skal nok klare sig. Sender gode energier sydpå.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...