torsdag den 6. august 2009

Skagen tur/retur...

Drengene har aldrig været ved "verdens ende", altså toppen af Danmark :) Så i dag gik turen til Skagen. Madpakkerne var pakket, og inden vandreturen ud på Grenen, spiste vi vores forkost i skyggen, nær Danmarks nordligste punkt.

Vi spiste frokost, opdagede vi, lige ved siden af Sandormens rute. Vi valgte nu ikke Sandormen i dag, men gik turen det sidste stykke til toppen.

Drengene var meget spændte. Men hvad forestiller man sig ikke også, når man får beskrevet, at her stopper Danmark! En dyb afgrund? En kæmpe mur? Kasper havde mange spørgsmål :)

Turister for en dag :)

Det er nu smukt at se udover toppen af Danmark. Der var rigtig mange mennesker i dag. Vejret er jo også helt perfekt. Det var en skøn tur!

Drengene var helt vilde, og nej, vi havde jo ikke taget badetøj med! Kasper smed hurtigt alt, men Jonas var mere blufærdig. Men det varede ikke længe, for hans bukser var gennemblødte! Drenge! De havde en fed oplevelse :)

En speciel følelse at stå imellem de 2 have, hvor bølgerne kommer ind fra begge sider. Det er ligesom om man føler sig endnu mere dansk når man står her. En slags stolthed. Og mig, der har så nemt til tårer. Jeg kunne sagtens stille mig op her midt i det hele, og hyle over hvor smukt det hele er :) Jeg holdt mig :)

Et forsøg på at fotografere fisk :) Man kan ikke rigtigt se, hvad der er fisk og hvad der er skygge. Men flot billede!

På vej tilbage. Ungerne kunne slet ikke få nok strand og vand. Vi har det jo tæt på herhjemme, men det var åbenbart ikke det samme :)

Karen havde fortalt om Thit og Tøste inde i Skagen. Så på trods af store protester fra drengene, så VILLE jeg altså ind til byen, for at finde butikken! Når man er den eneste pige i familien, så skal der nogen gange trampes lidt i jorden, for at få sin vilje - og det lykkedes :) Hvor var det en fin lille butik! Jeg skulle bare have haft nogle piger, eller i hvert fald nogle mindre børn. Nej, hvor var der mange lækre ting! Jeg fik da købt en top til Kasper fra Danefæ og et par shorts/badebukser fra Katvig. Og på udsalg oveni købet :)
Jeg ønsker mig sådan en butik... Der var meget lækkert tøj, men indimellem var små hyggelige ting, som var hjemmegjorde på fineste vis. Hæklede kurve, ærteposer, puder, bøllehatte, små krammedyr og mange andre skønne ting. Helt sikkert et besøg værd! Og meget inspirende også :)

Jo jo, den lille herre var tilfreds med købene :)

4 kommentarer:

Camilla sagde ...

Det ser ud til at I havde en dejlig tur til Skagen. Godt at I fik dejligt sommervejr.
Tak for kigget ind i øvelokalet. Det er blevet vildt flot. Man skal ikke gå ned på udstyr. Det er fedt at have noget man brænder for.
Fede mobiletuier. :-)
Knus

Kirsten sagde ...

Yngste og jeg havde 11 dage i Skagen, kom hjem i lørdags... uden godt vejr, på nær hjemturs dagen ;-) vi nåede også ud på Grenen... meget specielt...

snakkemunn sagde ...

Herlige bilder. Det er faktisk en av mine ynglingsteder. Har vært der flerfoldige ganger og det er like fint hver gang. Jeg kommer også igjen. c,")

Dorte - duddelutte sagde ...

Hej Mette.
Sikke en dejlig dag i har haft. Jeg tænker tilbage på den dag vi var tilbragte i Skagen i sommer. Dejlige minder. Grenen nåede vi ikke, det bliver næste gang.
Dorte

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...