mandag den 7. september 2009

Shoppetur i Aalborg...

Kasper og mig pjækkede i dag og tog bussen til Aalborg. Det var en rigtig stor ting for Kasper at køre i bus, for når man er så heldig at blive kørt rundt til alting, er bussen jo noget ganske særligt. Så 50 min. i bus for at komme til Aalborg - puha! Men drengen fik en oplevelse :) Vi stod af bussen ved springvandene lige op til Limfjorden. De bygninger der ses i baggrunden ligger på anden side af fjorden. Selvom der var overskyet, har der været lunt i dag. Skønt shoppevejr!

Der var levende musik foran Jens Bangs Stenhus. Lige udenfor Duus' Vinkælder. Stedet var fyldt med nordmænd, og selvom klokken kun lige var passeret 10, så var nordmændene også godt fyldte :) Der blev sunget igennem og skålet i små glas :)

Jens Bangs Stenhus ved siden af Gammel Torv.

Kasper ved springvandet med frøer i Bispensgade. Der var bare ingen vand i idag, men det er også et udsat sted, så det trængte nok til en rens. Jomfru Ane Gade ligger lige om hjørnet, så der plejer at gemme sig mange sjove ting i vandet under frøerne...

På vej til rutebilsstationen går turen forbi Banegården. Der er mange flotte gamle bygninger i Aalborg, hvis man lige kigger op en gang imellem :)
Vi fik gjort mange gode køb idag. Kasper fik nyt tøj i H&M, jeg fik nye strikkepinde, et sæt Knit-Pro strømpepinde (lidt kortere end sædvanlige pinde og med 6 pinde i) og et ekstra sæt Knit-Pro til at skrue på mine løse wirere. Så var vi på Lego-indkøb i Fætter BR og endelig gik vi amok i Søstrene Grene :) Og så selvfølgelig frokost på "Det store gule M" :)
Jeg var forresten også lige i Stof2000 efter det nye katalog, men måtte gå uden at købe noget, temmelig forarget over den behandling jeg fik i butikken! Hmpf!

2 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Jeg er helt enig - der er mange flotte og spøjse huse i Aalborg, når man kigger opad- det lyder som en meget hyggelig tur bortset fra stof 2000. Husk engang at tage ham med ind til keramikeren i Hjelmerstald, det er helt unikt og der er en ganske særlig stemning. I lørdags fik vi til vores Aalborgvase, som vi fik i sølvbryllupsgave, en lille vase- formet som en bus, til hvad--- ja det var datteren der havde valgt den så den var selvfølgelig til slik!!! Han har en masse finurlige ting man kan gå og kigge på.

Linda sagde ...

Uha det er længe siden jeg har været i Ålborg sidst, kan jeg pludselig se... svigerforældrene bor deroppe ;o)
stof2000 har sine sider... som alle andre butikker. Jeg undrer mig en del over diverse butikkers ekspedienter; der går ente lidt Hr Schwann over nogle af dem (stof 2000 Nørreport, 1 sal, har hendes navn på bonen!) eller også går der total Bumle over det: øh, det ve' jeg ikk nojet om. hvorfor ved de ikke det? Det er sgu da dem der repræsenterer butikken udadtil? Og i finanskrisens navn må man formode at de gerne vil have at vi kommer igen...
Har til gengæld hørt at stof2000 på Trianglen skulle være suveræn i service.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...