tirsdag den 13. oktober 2009

Sættekasse-tamtam...

Jeg har været på loftet i dag. Jeg fandt det jeg skulle bruge, men jeg fandt også kassen med småt nips til sættekassen. Jeg er den heldige ejer af en "rigtig" sættekasse fra et trykkeri. Men jeg synes ikke at det er oppe lige nu med en "ægte" en af slagsen :) Jeg ønsker mig en moderne med smart tapet i :) Men indtil videre fandt jeg altså alle mine små ting. Det bringer minder frem, da mange af tingene har en lille historie.

Jeg samlede lige en lille bakke med køkkenting, for mine niecer kommer på besøg på torsdag, og så skal de få lov at rode og lege tingene :)

Men jeg fandt også en masse små skatte! De er nu godt beskyttet og i sikkerhed for små fingre :)

Det eneste der ikke er fra sættekasse-kassen er den lille trykblok i midten. Den har fået af min veninde Camilla. Den er helt speciel og meget smuk. Den havner aldrig på loftet i en kasse :) I blandt er også min oldemors gamle orkisnåle og fingerbøl. Den lille fugl, som er lavet af muslingeskaller købte jeg engang til min mormor i gave. Efter hendes død fandt den heldigvis tilbage til mig :) Den er ikke køn, men den har en god historie!

3 kommentarer:

mette b sagde ...

Det er nogle fine små ting, du har. Jeg er sikker på niecerne vil elske at pille :o)

De ligner små lækre chokolader, tingene på fadet med klokken over. Men det er jo også dine særlig fine ting, du har der.

Jeg har to sætterkasser. De har altid været i brug til alt muligt dims. Også nøglen og pigernes lommepenge... Nu drømmer jeg også om at tapetsere den ene, men ved ikke om jeg nænner det...

Mette, jeg har tagget dig til 7 turkise ting fra dit hjem. Jeg håber du er med på legen?

KH

Stubbetufsa sagde ...

Setterkasser er artig! Jeg har en ordentlig og et par juksekasser! Jeg har helt dilla på små ting... kjenner jeg blir helt kortpustet av å skrive om det...

Camilla sagde ...

Jeg er ikke helt sikker. Men kan det passe at det var i Indien jeg købte den lille trykklods til dig?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...