lørdag den 20. februar 2010

Tøm køleskabet...

Da jeg i '95 var på højskole - sammen med Camilla - fik vi altid varm mad til frokost. I køkkenet herskede Marie, som forstod sig på alle de gamle danske retter. Men en gang imellem fik vi noget, som vi kaldte "Tøm køleskabet, med ost" I denne ret kunne vi nemlig genkende alt hvad vi havde spist i ugens løb, og så havde Marie vist ryddet op i resterne :) En skøn tid! Jeg kan huske, at når vi havde været i byen på det lokale diskotek og kom sent hjem, så listede vi i Maries køkken når vi kom hjem og var sultne ud på morgenen :)
Nå, men i dag har jeg tømt køleskabet, puttet lidt ost på toppen, og har tryllet en tærte med salat :) Der var kylling, rosenkål, porre, persille, tomater - og lidt ost :) Med en god rødvin til lignede det nærmest en luksusmiddag...

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Varm med til frokost, rester fra køleskabet, det er lige os. Vi laver altid rigeligt til aftensmad, så der er til frokost næste dag og måske lidt mere. Og må vi "nøjes" med en kedelig rugbrød med koldt pålæg, så er det altså ikke godt....

MollyMy sagde ...

Den ret, tøm køleskabet kender jeg også godt :))
Lækker tærte med rødvin, uhm.

Losarinas mor sagde ...

Ikke en dårlig ret :-)

HandmadeByMalle sagde ...

Mette...de der frokoster kan jeg også sagtens huske fra min Skals tid (efterår 85 og efterår 86). Og så forstod Marie også altid at hygge ekstra om os, der til tider blev i de lange weekender!
Jeg tror Marie stadig "hersker" i køkkenet.

Jeg blev iøvrigt færdig på Skals Håndarbejdsseminairum i Feb. 1989, hvornår blev du færdig?

Malle

Mette Thrysøe sagde ...

Hej Malle
Jeg var lige 10 år efter dig, for jeg blev færdig i 1999 :) Den bedste jeg har haft tror jeg :)

Gitte sagde ...

Og så vidt jeg husker er Marie stadig i køkkenet :-)Jeg var elev i efterår 85 og forår 87.
Jeg er fra Skals, og gad vist om jeg ikke stod bag baren på den lokale i 'din' tid på Skals :-)
Gad vist om du er stødt på min far, bakkemanden som de fleste kalder ham!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...