søndag den 28. marts 2010

Undgå hæftning...

Det værste ved at strikke striber i forskellige farver, er hæftning af alle enderne til sidst. Derfor er det en fordel at strikke alle enderne ind i arbejdet! Så slipper du for det kedelige til sidst...

Her strikkes med den turkise farve, og undervejs strikkes enden fra den foregående pind ind i arbejdet. Billederne er taget fra bagsiden af strikketøjet, så I må lige vende billedet inde i hovedet :)

Sno nu enden een gang rundt om det turkise garn...

Lidt ligesom snoning af trådene, når der strikkes gobelinstrik...

Strik nu en maske med den turkise farve, og sno på denne måde imellem hver maske på de første 7-10 masker. Lad enderne hænge, og klip til sidst ender af ca. 1 cm fra strikketøjet, så de ikke arbejder sig ud på retsiden.

Nu ligger enderne bag på arbejdet, er hæftet og kan ikke ses på retsiden! Frem med resterne og striberne :)

7 kommentarer:

En fugl i hånden... sagde ...

DET var sørme smart - lige et tip for mit "dovne"/effektive krea-hjerte :)

Lin sagde ...

Det var dog noget saa geniaaaalt. Striber har altid vaeret lidt mareridt for mig med mindre hehe det kun drejer sig om to farver ( laenge leve dovenskaben hehe) Nu skal der stribes igen, naar hele listen " what to do" er toemt lidt.
Tak skal du ha og fortsat god soendag.

unikarina.dk sagde ...

Tak for kurset... Jeg vil dog lige tilføje at det er bedst at klippe enderne af EFTER vask. Så har det trukket sig lidt sammen...

Agnes Thrane sagde ...

Smart. Jeg strikker lige nu (og sikkert i meget lang tid fremover ☺) på mit Christel Seyfarth sjal og da det er uld filter jer enderne sammen når jeg laver nøgler af de mange farver, så kan jeg bare strikke derudaf, somom det var færdigt regnbuegarn.

Judith sagde ...

Smart!! Det må jeg prøve, takk for godt tips!

Dorte sagde ...

Hej Mette.
Har sendt dig en mail til slaffenland. Den måde at strikkehæfte på, må jeg prøve næste gang der laves striber. Jeg kender en anden, men synes at det kan blive lidt ujævnt.
Dorrte

cara mengobati Wasir sagde ...

Tuluung-di-Approve-pak,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ManjuR.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...