torsdag den 7. oktober 2010

Årets første...

Årets første æbleskiver er indtaget. Dertil hører selvfølgelig syltetøj og flormelis. MEN, for et stykke tid siden købte jeg dette "naturens sirup" som er en helt utrolig lækker æblesirup fra Nordens Køkken. Jeg har købt den hos vores lokale gårdbutik, Gl. Melgaard, som ligger lige uden for byen. De har skønne lækkerier, og er du i området er den helt sikkert et besøg værd!

Og så troede jeg, at jeg skulle ud og plukke årets første nødder. Jeg har holdt øje med træet, som efterhånden har vokset sig kæmpe stort. Der er masser af nødder i år! Det plejer gerne at være sådan, at egernet kommer før mig, men næh nej, det skulle ikke ske i år! Så jeg fattede kurv og udetøj, fast besluttet på at tømme træet og ikke dele med kræet i år. Men for #¤%*!!#??? - jeg kom for sent igen! Der var nærmest ikke en nød tilbage! Det hele var total rippet! Jeg kiggede ned og så en del nødder på jorden. HA! Kræet har alligevel glemt nogle. Jeg skyndte mig at samle de resterende nødder sammen, og glædede mig over dem jeg trods alt fik. Men... når man har knækket 10 nødder er man heldig hvis der er indhold i bare 1 af dem! Den lille #%&?!!#*, den vidste godt at de var tomme! Det var derfor den smed dem på jorden! Koge koge! Jeg kunne se mig selv som Anders And midt i et raserianfald!
Nå, men alt det er ved at være et par dage siden, og jeg nyder hver tiende nød i stilhed. Og jeg tænker bare: Man skal være god ved dyrene... Det er jo bare nødder...

3 kommentarer:

Camilla sagde ...

Er det ikke noget med at egernpels er meget populært for tiden???

Mette Thrysøe sagde ...

Åh jo, nu du siger det :) Det er i ret høj kurs! Måske skal der også et par stykker til, før man har bare en lille pelscape...!?

Basse Bufas sagde ...

Ej hvor fedt! Jeg ELSKER urtesalten fra Nordens Køkken, den er helt fantastisk! Og nu kan jeg jo let få fat på den. TAK for tippet!
Vi ses på mandag :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...