torsdag den 18. november 2010

Fridag på tur...

I dag har jeg været i Sæby. Helt for mig selv - alle dem der skulle have givet mig selskab på turen er jo på arbejde på denne tid af dagen :) Men i dag har jeg haft fri og jeg havde tid!

Mine patchwork-veninder har fortalt mig om Sæby Patchwork. Jeg havde aldrig været der før, men der er egentlig ikke langt til Sæby (her fra mig altså...) så i dag skulle butikken besøges!

Årh mand! Det var et mekka at træde ind i! Der er så hyggeligt, og der er stof fra gulv til loft - farveinddelt og meget flot indrettet!

Der er rigtig meget stof, men det er på ingen måde rodet, men meget overskueligt og delikat at gå til! Ideerne vælter ind over en og man får lyst til med det samme at gå i gang med at udskære, sy sammen og quilte! Øh, sådan fik jeg det i hvert fald :)

Man kan alt for nemt gå helt amok i alle de små pakker - men det er jo også meningen :) Her findes vist alt indenfor patchwork, og priserne var endda meget fornuftige.

Og når man så er færdig med at handle siger Ida, som ejer butikken: Du er velkommen til at en tur ovenpå, der er kaffe på kanden. Okay?!
Altså bare turen op ad trappen var en oplevelse. Der stod en pude på hvert eneste trin, fedt :)

Og 1. salen er en lille hyggelig lejlighed, indrettet til formålet selvfølgelig. I køkken var der patchwork overalt. Det var så fint.

Og her er der plads til kaffen og et hvil til benene :) Der Quilte Café hver torsdag. Det lyder bare hyggeligt, men min tid var desværre ikke til det i dag - og jeg havde jo heller ikke noget med til formålet :) Men kanon god idé!

På sengen var der plads til mere end et sengetæppe! Det var meget flotte ting...



Jul a la Tilda...

Jeg fik gjort nogle skønne indkøb - og jeg har en plan. Jeg har nemlig tyvstjålet en idé som en af mine patchwork-veninder allerede har ført ud i livet. I hører nærmere :)

Jeg kan helt sikkert anbefale et besøg hos Ida i Sæby! Men har du for langt at køre findes Ida skam også her! Det er ikke sidste gang jeg kører til Sæby, men næste gang sørger jeg lige for at få noget selskab - det er sjovere at shoppe når vi er flere :)

8 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Hæ hæ- det var jeg også- jeg går til vandgymnastik deroppe - i det nye svømmebad og bagefter en tur i jacuzzi og sauna og det kolde hul, som er iskoldt vand i et stort hul i gulvet med en trappe ned. Det var bare skønt- man føler sig nyfødt efter sådan en omgang. Den skulle du prøve engang hvis du igen kommer på de kanter. Jeg laver godt nok ikke patchwork mere, men jeg skal da helt sikkert ned og se den butik. Den ser spændende ud.

Fru Olsen sagde ...

Hold da op - sikke et mekka. Lidt for farligt.... for pengepungen :-)

Garn Moster sagde ...

jeps , et smut i "min" lille by , selvom den er lille byen er der gode butikker
Og du er bestemt ikke den eneste der får det sådan når man træder ind over dørtrinet hos Ida , jeg får det på samme måde :-)
fine ting du fik med hjem :-)

Mette Thrysøe sagde ...

Karin - Uh det lyder lækkert med jacizzi, men det der kolde hul er vist ikke noget for mig :)

Dorit - Ja, det var lidt farligt for pengepungen. Jeg fik vist rigeligt med hjem :)

Birthe - jeg tænkte faktisk på dig, da jeg var i Sæby i dag :)

Louise sagde ...

Wauw en flot butik :) Tak for tippet, det vil jeg huske, når jeg får rigtig god tid om 10 uger.
Patchwork er så skønt. Både at lave og have.
Dejlige køb, du fik gjort - jeg glæder mig til at se mere.

marianne Sa sagde ...

Selv om vi har en dejlig patchworkbutik ikke langt her fra Lønstrup tror jeg da helt klart at jeg skal invitere min veninde en tur til Sæby - det ser ud til at være en rigtig lækker butik.

Karin sagde ...

Jeg kan godt forstå du er vild ned Idas butik, har selv været der nogle gange, sidste gang med Aalborg Patchworkforening.

Basse Bufas sagde ...

Hej Mette
Godt du kom derop! Idas butik er bare skøn. Jeg glæder mig til at se dine ærteposer. Forresten har jeg taget mod til mig og åbnet min EGEN blog!
Knus Tina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...