søndag den 19. december 2010

Dag 19...

Mine kælenavne, og grunden til at jeg har dem...

Altså når man ikke er større end et målebånd, så indbyder man åbenbart helt af sig selv til kælenavne - selvom jeg ikke altid ligefrem vil kalde det "kæle"navne...
Men Bette Mette er vist det jeg mest har heddet. Da jeg var i lære på trykkeriet hed jeg Bette Nøv. I skolen hed jeg i lang tid "Tiny" - som betyder stump eller lille bitte på engelsk... Men ud over øgenavnene, som jeg hellere vil kalde dem, er bemærkninger som: "Du lugter af fodsved i håret" eller "Hop op og bid mig anklen" dem jeg husker bedst...
Altså jeg har vænnet mig til ikke at være større, og selvom mit skuldermål ikke er stort, kan jeg sagtens bære det...

Men ud over at være en lille splejs har jeg jo været så heldig at hedde Thrysøe til efternavn :) I skolen hed jeg ofte bare Thrysøe (jeg er jo født i '71 hvor navnet Mette nærmest var en massebetegnelse, og vi var derfor nogle stykker i klassen med det navn) men til tider blev det også til Trusse :)

1 kommentar:

Eva sagde ...

Lille og vågen er bedre end stor og doven. Det gælder vel stadigvæk.
God mandag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...