lørdag den 24. september 2011

Ikke for sarte sjæle...


 Der er hul midt i sp... mit Halve Minikongerige!! Og her er historien om, hvilke grufulde ting jeg måtte igennem, inden det så bare nogenlunde ud igen...

 Der var ikke andet at gøre, end at trevle maskerne op på stykket over hullet...

 Og helt ned forbi hullet! Hold da op, jeg var ikke stolt af det, da jeg sad med tungen ude i den ene mundvige og rekonstruerede! Langsomt fik jeg med nyt garn, "strikket" maskerne op igen, hæftet ender i siderne - helst helt usynligt, men det er lidt svær, når såret er så omfattende!

 Det lykkedes! Ikke helt uden ar, men det var rigtig svært at få pænt igen, for når maskerne har været strikket er garnet ikke jævnt og pænt at genbruge, men jeg håber på, at det bliver pænere i vask!

 Nu ligger det til tørre. På en madras - genialt tørrested til ting der skal spændes ud :) 

 Jeg har naturligvis en hjælper! Eller... han har vist sit eget projekt ved siden af, men pyt :)

 "Næsten" usynligt efter vask! De mørke områder er trådender der er hæftet, og de forsvinder altså ikke. Men når musikken spiller er der vist ingen der ser "aret"! Er spændt på hvordan det ser ud når det er tørt og fint :)

Kasper har sat nålene helt ned i madrassen og får pludselig en idé: "Mor, må jeg ikke tegne streger fra prik til prik, ligesom de der opgaver?" - .....

2 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er blevet flot!

Og sikke en dejlig heste-taske, du har fået.

Karin Grøn sagde ...

Flot reddet, men vær meget opmærksom for jeg er alvorligt bange for at det er angreb af møl du har haft så tjek alt dit uldtøj og garnet for det er bare så ærgerligt.
Herligt at se den unge mands projekt-
glemmer aldrig min datters sorg da jeg fjernede de fine sølvprikker--- knappenåle--- fra et stykke knipling. Det der med nåle er næsten magisk i den alder.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...