onsdag den 22. februar 2012

Det er sådan her man skal gøre...

Vi skal have lavet pas - alle 4. Jeg har undersøgt priser for at få taget pasfoto og blev meget overrasket! Det er da hammer dyrt! Alle steder får man 4 billeder - og man skal jo kun bruge et! Jeg fandt priser fra 139,- kr til 159,- kr for 4 billeder. Det er 556,- for pasbilleder til hele familien!
Efter lidt tids surfen på nettet, gjorde vi følgende: Vi tog billeder af os alle 4, efter de gældende regler om pasfoto, med mit digitalkamera. Derefter rettede vi billederne til i et billedbehandlingsprogram - ansigtet skal have en bestemt størrelse osv. På et almindeligt billede str. 10 x 15 cm, som er standard, kan være 6 pasfotos. Jeg sendte nu 4 filer af sted til et firma i Tyskland som fremkalder billeder. Jeg valgte bare 1 eksemplar af hver, så vi nu har 6 billeder hver. Det gjorde jeg i fredags, og i dag onsdag kom de med posten - til den nette sum af 96,- kr! Nu har jeg så sparet 460 kr som jeg kan bruge til is, når vi senere på året skal en tur til Malaga :)

11 kommentarer:

Britta sagde ...

Næste gang skulle du tage og vælge Billedbutikken http://www.billedbutikken.dk/
Så havde det kun kostet 50 kr ;-)

Men under alle omstændigheder er det godt at vi selv kan finde ud af at bruge et kamera og og et billedredigeringsprogram :-)

Barbara sagde ...

Det var da fantastisk!!

Karen sagde ...

Her i Roskilde hvor jeg bor, tager de selv fotos på borgerservice hvor de laver passene. Og jeg har ikke hørt at det skulle koste penge. Men det kan da være de gør det anderledes der hvor du bor.

Karen sagde ...

Nå nu har jeg tjekket: de tager et pasfoto i Roskilde for 85 kr, og man kan ikke få et med hjem. Så jeg kan godt se at du har fået det meget billigere!

Camilla sagde ...

Det varmer mit nærige nordjyske hjerte at læse sådan et godt tip :)

Camilla sagde ...

Det varmer mit nærige nordjyske hjerte at læse sådan et godt tip :)

Camilla sagde ...

Nu siger jeg det ikke mere!

Kamilla Olsen sagde ...

Jeg er nødt til lige at spørge om noget.. Jeg følger dig på Bloglovin' og har de sidste dage oplevet at der dukker engelske "indlæg" op fra din blog. Er det meningen eller er det en form for spam?? Når jeg trykker på overskriften på indlægget kommer jeg ind på "reklamen" og når jeg trykker på "Faster Mette" kommer jeg bare ind på din blog som altid. Det er VILDT mærkeligt!! Er jeg den ene der oplever det??

Mette Thrysøe sagde ...

Kamilla - Nej, det er ikke meningen! Det lyder godt nok underligt. Jeg har ikke hørt om andre der har prøvet det. Jeg er ikke blevet "angrebet" af noget, så jeg ved ikke hvor det kommer fra. Men nu har jeg da øjne og ører åbne :)
Skøn blog du har :)

Mette Glerup sagde ...

Sådan, Mette. Du er sej!

obat wasir herbal sagde ...

Matur Suwun pisan booss... Artikele apik tenan he..!!
nderek langkung kula badhe sebar kabar obat kangge ngobati wasir, kula gadah obat ingkang ampuh lan aman kangge njenengan sedoyo. Monggo dipun tumbas nopo dipun tulung sebaraken njih. Matur suwun.Obat Herbal niki sampun terdaftar teng BPOM, Kangge informasi lewih lengkape monggo hubungi mawon 0821-3454-7772 utawi Pin BB 7EB05AAB.
cara menghilangkan ambeien alami
cara mengobati ambeien paling ampuh
cara mengobati ambeien dengan alami
cara menyembuhkan ambeien berdarah
cara mengobati ambeien bagi orang hamil
cara cepat mengobati ambeien
cara menyembuhkan bengkak ambeien
cara menghilangkan benjolan ambeien
cara mengobati ambeien ibu hamil
bagaimana cara mengobati ambeien
cara menyembuhkan ambeien dengan cepat
cara mengobati penyakit ambeien tanpa operasi
cara mengobati ambeien parah
cara mengobati wasir pada ibu setelah melahirkan
cara menyembuhkan ambeien pada saat hamil
cara mengatasi wasir yang berdarah
cara mengobati ambeien atau wasir
cara mengatasi ambeien bagi ibu hamil
cara menghilangkan ambeien atau wasir
cara mengobati ambeyen bagi ibu menyusui
cara mengobati ambeien pada ibu hamil
cara mengobati ambeyen bengkak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...