mandag den 29. oktober 2012

Testflyvning...

 I Dussen skulle vi egentlig lave lanterner i dag. Der blev da også lavet nogle... Men midt i det hele kom et par drenge, som havde lavet papirflyvere. Den enes var lidt skæv og ville ikke flyve ordentligt. Jeg hjælper dig lige, sagde jeg...
Og inden jeg havde set mig om, var vi i fuld gang med at lave papirflyvere, tegne lyn, flammer og andre seje ting!

 Flere drenge kom til, og jeg måtte arrangere en testflyvning, så vi kunne afprøve om motorerne var i orden, om missilerne skød som de skulle og om lynene sad de rigtige steder.

 Drengene gik vildt op i det og de var vist vilde med at jeg også gik op i projektet :)

 Nogle piger kom til og vi måtte lave et pigehold også. Dog ville drengene altså beholde mig på deres hold! :)

 Snart havde alle en flyver og vi var klar til testflyvning!

 Nogle fløj rigtig godt og langt - andre havde en mere uheldig start :)

 Men de gik op i projektet og de larmede helt vildt :) Jeg måtte helt udenfor Dussens område, for ikke at genere nogen og vi afprøvede flyverne i forhallen ned til idrætshallen :)

 Undervejs skete der et par uheld og vi måtte i pit for at inspicere skaderne. Hvad er pit, spurgte de... Altså det er der hvor formel 1 bilerne får skiftet dæk osv. Årh! det var sejt! Afsted til pitten :)

 Vi rettede flynæser ud, stabiliserede med lim, tegnede et par ekstra lyn - og blomster :)

Vi tog en ekstra flyvetur, inden vi vendte tilbage til det vi egentlig skulle lave i dag :) En god "pause" - vi havde det skide sjovt! Alle fik deres egen flyver med hjem...

1 kommentar:

Laila sagde ...

Dejligt med lidt spontan hygge.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...