mandag den 14. januar 2013

Sure sokker... eller var det mig der var sur?!

Jeg har efterhånden strikket en del sokker i det ellers ikke helt billige Zauberball strømpegarn. Inden de overhovedet bliver slidt op ender jeg altid med at smide dem ud! De bliver nemlig så skæve at man næsten ikke kan bruge dem!
Så tænker jeg jo: vasker jeg forkert? Jeg har nu søgt og ledt rundt omkring på nettet og er endt hos nogle af de store garnforretninger og firmaer, for jeg tænker jo, at de ved noget om det! Flere steder gøres opmærksom på at garnet jo er superwash behandlet, så derfor skal sokkerne jo naturligvis vaskes på uldprogram! Hvad??!!! Sådan har jeg altså aldrig forstået begrebet om superwash! Og jeg vil da have mine sokker ordentlig vasket - ikke på uldprogram! Alt andet strømpegarn i hele verden - som er superwash behandlet - kan vasket i maskine, i en helt almindelig vask på 30 eller 40 grader!
Og nu smider jeg så endnu et par sokker ud... Ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det sidste garn på hylden, men der skal i hvert fald ikke strikkes sokker af det!
 

11 kommentarer:

Bilgaardkreative sagde ...

Kan godt forstå du er sur - sokker skal vaskes ved almindelig vask det er jeg helt enig med dig i..

Merete sagde ...

øv ... helt enig superwash er da ikke uldprogram .. ;-(

GrenDesign sagde ...

Jo, jeg opfatter nu superwash som uldprogram. Jeg vasker mine hjemmestrikkede sokker på et 40 graders uldprogram, som min maskine (Miehle) har. Opal og den slags robuste sokkegarner kan godt tåle en alm 50-60 graders vask, men de bliver slaskede med tiden ced den temperatur og farverne løber ud (ved det fordi jeg ved en fejl gjorde det engang).
Zauberball er så vidt jeg husker entrådet og entrådede garner skal være 100% i balance for ikke at dreje. Det er dine nøgler Zauberball nok ikke. Brug dem til noget retstrikket - det vil ikke trække skævt.

Jenny sagde ...

Sådan har jeg også altid forstået superwash. Jeg har ikke tålmodighed til strømper, så jeg er begyndt at strikke halsrør af strømpegarn og pandebånd :)

Dejlig blog du har her :)

Kh. Jenny

Camilla sagde ...

Jeg var engang på besøg i en garnbutik på mors, hvor jeg fik at vide, at når man stikker i entrådet gar, så må man ikke strikke det rundt på rundpind, for så bliver det skævt. Jeg har kun strikket i Zauberball én gang, men jeg mindes at det er entrådet. Måske er det en forklaring??

Lone sagde ...

Jeg har kørt som sælger af Regia strikkegarn en del år. Det er 2 trådet, og er meget slidstærk. godt nok en anelse dyrere, men holder super vask efter vask på 40 grader alm program. Regia mener at det skal kunne vaskes ved 40 grader og ikke mindre, da farver osv først bindes ordentlig ved første vask.... så Regia, 40 grader og alm brug, så har du strømper i lang tid...... kører ikke som sælger mere, og har nu prøvet en del strømpegarner, ingen slår dog det endnu....

garnløkken sagde ...

Selv om du nøjes med at vaske dem ved 30 grader kommer de til at se ud, som dem du viser, jeg har prøvet, det er fordi det er en-trådet garn. Det er noget l..... at strikke strømper i, er min oplevelse, jeg nåede at købe 3 nøgler af den type. Øv øv

Ulla Reiche sagde ...

Hvor ærgerligt, på den anden side så lærte jeg noget nyt. Anede ikke noget om 1 trådet garn og rundpinde eller rundstrikning. Det vil jeg da være obs på år jeg køber garn.

Kh

Ulla

Fru Olsen sagde ...

Det forstår jeg ikke. Jeg har strikket indtil flere par sokker i Crazy zauberball og de holder både form og farve meget fint. Jeg vasker dem bare sammen med andet kulørt tøj på et almindeligt 40 graders program.

garnløkken sagde ...

Til fru Olsen, så har du nok brugt det garn der er tvundet af to tråde, det har jeg også, og her er der ikke nogen problemer, men det første der kom var en trådet, og desværre er der mange steder de stadig har det.

obat wasir herbal sagde ...

Matur Suwun pisan booss... Artikele apik tenan he..!!
nderek langkung kula badhe sebar kabar obat kangge ngobati wasir, kula gadah obat ingkang ampuh lan aman kangge njenengan sedoyo. Monggo dipun tumbas nopo dipun tulung sebaraken njih. Matur suwun.Obat Herbal niki sampun terdaftar teng BPOM, Kangge informasi lewih lengkape monggo hubungi mawon 0821-3454-7772 utawi Pin BB 7EB05AAB.
cara menghilangkan ambeien alami
cara mengobati ambeien paling ampuh
cara mengobati ambeien dengan alami
cara menyembuhkan ambeien berdarah
cara mengobati ambeien bagi orang hamil
cara cepat mengobati ambeien
cara menyembuhkan bengkak ambeien
cara menghilangkan benjolan ambeien
cara mengobati ambeien ibu hamil
bagaimana cara mengobati ambeien
cara menyembuhkan ambeien dengan cepat
cara mengobati penyakit ambeien tanpa operasi
cara mengobati ambeien parah
cara mengobati wasir pada ibu setelah melahirkan
cara menyembuhkan ambeien pada saat hamil
cara mengatasi wasir yang berdarah
cara mengobati ambeien atau wasir
cara mengatasi ambeien bagi ibu hamil
cara menghilangkan ambeien atau wasir
cara mengobati ambeyen bagi ibu menyusui
cara mengobati ambeien pada ibu hamil
cara mengobati ambeyen bengkak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...