tirsdag den 21. maj 2013

Mere pinseweekend...

 Vi havde en skøn pinseweekend med sommer og sol! Nu er sommeren slut for nu og i nat lover de anselige mængder regn! Haven trænger, men det siger vi ikke højt! :)
Jeg har været i haven i weekenden, jeg har bagt brød, købt årets første vandmelon og så har jeg lavet en total skøn tomatpesto, som jeg fik "opskriften" på af en kollega. Og hun havde ret, den er fantastisk :) Jeg har i hvert fald lavet den som jeg husker...

En god håndfuld solsikkekerner (pinjekerner er jo i top, men mit dagpengebudget rækker ikke hertil), et par soltørrede tomater, et fed hvidløg, et par tsk. tomatpure, groft salt (jeg har brugt Læsø Salt) og så olie efter smag, jeg brugte lidt af olien fra tomaterne + lidt olivenolie. Alt fik en tur i mikseren til stavblenderen, jeg har lavet den lidt grov, for jeg kan lide at kernerne kan tykkes :) Smør pesto på brød, det er helt vildt godt! Og så et par stave emmentaler og grønne oliven dertil :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...