torsdag den 29. august 2013

De sidste krampetrækninger...

 Sommeren er alt for kort! Der vrides lige nu det sidste ud af køkkenhave og drivhus.
Jeg har sået en pralbønne ved siden af min kompostbeholder og den pynter ganske flot endnu :) Nu skal bønnerne snart høstes, så de kan sås igen næste år :)

 For foden af min kompostbeholder bor tallerkensmækkerne. De er temmelig afdankede nu, må man sige! De har stået smukt hele sommeren...

 ...men nu har de fået selskab! Nå ja så pyt... man skal være god ved dyrene :)

 Drivhusets frodige grønne er også ved at svinde ind. De fleste agurkeplanter er røget ud og kun de sørgelige rester af tomater og peber er tilbage.

 Denne oxalis har stået så flot og kæmpe stor hele sommeren! Den er stadig flot, men knap så imponerende nu...

 Der er masser af druer - og jeg får da i det mindste een moden drue! :)

 Det hele gror efterhånden sammen. Jeg satte denne efeu på den øverste hylde og havde egentlig en plan med den andetsteds. Men den fik lov at stå og nu er gået helt grasat :)

 Jeg havde en lidt afdanket oxalis inde i stuen. Den blev sat herud for at visne ned i fred, men der kom liv i den igen :) Nu kan den pynte lidt herude indtil den visner helt ned :)


 Selvom det hele ser lidt forfaldent ud, så har det også sin charme... Og høsten er jo på ingen måde slut endnu!

 Smukke gule tagetes...

 Peberhøsten går for alvor ind!

 I mit drivhus bor frøer :) Store og små. Nogle er vist slet ikke frøer, men kæmpe store skruptudser! :) Men der er rigtig mange små frøer, som hopper rundt og gemmer sig når man (eller Oskar) nærmer sig...

 Min vandhyacint som bor uden for drivhuset - sammen med en del af de små frøer :) Jeg skal vist lige have sat mig ind i noget overvintring!

 Tomaterne gror op under hylderne og nu høstes der også tomater på selve hylderne :)



 De når nok ikke at blive til så meget :)

 Ja, Tina, der er aflæggere på vej til dig :)


4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hej Mette
Sikke dejligt drivhus du har :) ...
Her hos mig ligner det også at det hele er ved at være træt af at gro ... Men bedst som man tror det er slut dukker der en agurk op ...
Ved du om oxalis kan overvintre ?
Kh

Mette Thrysøe sagde ...

Marianne - det kan den skam godt! Indendøre vel at mærke. Mine stiller jeg bare ind i et køligt rum, en baggang eller lign. En gang imellem når jeg kommer forbi den, får den en lille sjat vand, men ikke meget. Den visner helt ned til den bare jord, så det er som at vande ingenting :) Men til foråret tager jeg den ind i varmen, begynder at vande og pludselig pipler det op ad jorden! God fornøjelse :)

Camilla sagde ...

Hvor er det skønt dit grønne paradis. Jeg er meget misundelig. Knus.

obat wasir herbal sagde ...

Matur Suwun pisan booss... Artikele apik tenan he..!!
nderek langkung kula badhe sebar kabar obat kangge ngobati wasir, kula gadah obat ingkang ampuh lan aman kangge njenengan sedoyo. Monggo dipun tumbas nopo dipun tulung sebaraken njih. Matur suwun.Obat Herbal niki sampun terdaftar teng BPOM, Kangge informasi lewih lengkape monggo hubungi mawon 0821-3454-7772 utawi Pin BB 7EB05AAB.
cara menghilangkan ambeien alami
cara mengobati ambeien paling ampuh
cara mengobati ambeien dengan alami
cara menyembuhkan ambeien berdarah
cara mengobati ambeien bagi orang hamil
cara cepat mengobati ambeien
cara menyembuhkan bengkak ambeien
cara menghilangkan benjolan ambeien
cara mengobati ambeien ibu hamil
bagaimana cara mengobati ambeien
cara menyembuhkan ambeien dengan cepat
cara mengobati penyakit ambeien tanpa operasi
cara mengobati ambeien parah
cara mengobati wasir pada ibu setelah melahirkan
cara menyembuhkan ambeien pada saat hamil
cara mengatasi wasir yang berdarah
cara mengobati ambeien atau wasir
cara mengatasi ambeien bagi ibu hamil
cara menghilangkan ambeien atau wasir
cara mengobati ambeyen bagi ibu menyusui
cara mengobati ambeien pada ibu hamil
cara mengobati ambeyen bengkak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...