tirsdag den 21. januar 2014

Sådan ser en turistby ud om vinteren...

 Her bor jeg :)
Jeg har været en tur rundt i min by i dag. Om sommeren er her fyldt med glade turister der nyder vores hyggelige by, men om vinteren ser her lidt anderledes ud :) Så sådan her ser der ud i Hals om vinteren, måske har nogle af jer været her:

 Her er Skansen, set fra P-pladsen foran biblioteket i Østergade...

 Her er Skansen set fra P-pladsen ved Super Best... Man kan lige ane kanonerne :)

 Her er krydset ved havnen, med Super Best, Sportsshoppen, "Marinestuen" og Redningshuset i baggrunden...

 Her står jeg nede i lystbådehavnen, med ryggen til vandet. Der er ikke mange lystbåde for tiden, og dem der er, er lukket ned for vinteren :)

 Restaurant Havkatten, set fra vandsiden. Her er mørkt og tomt og kun åbent i weekenderne...

 Rasmus Klumps Pandekagehus er lukket ned, tøjforretningen ved siden af er til leje (?) Hvad mon der skal være her til sommer?

 Rasmus Klumps Ishus er også lukket ned. Forretningen ved siden af står tom...

 Carl Frederik er lukket. De holder vist nok åbent en gang imellem i weekenden :)

 Pølsevognen...

 Hvalgabet er her endnu :)

 Og ryghvirvlerne på Lilletorv er her også, dog indhyllet i sne...

Tulle´s Butik er også til leje (?)
Der er mange tomme butikker i byen, og hvert år kan man gætte på, hvad der mon dukker op til sommer - og lukker ned igen til efteråret...
Men det hele er ikke kun trist her om vinteren :) Der er faktisk stadig liv i byen. Det er jo nu, at vi nyder vores by, imens vi har den lidt for os selv:)

5 kommentarer:

Sylvia sagde ...

Heisann
Det var hyggelig med et gjensyn av Hals igjen. Der har jeg nemlig vært flere ganger om sommeren.
For flere år siden, leide vi et sommerhus i Hou , ved Lagunen, tror jeg det het.
Vi dro ofte til Hals. Ungene var små, og tok toget som gikk rundt i byen. Vi kjøpte is, og hygget på torvet det var marked om sommeren. Vi kjøpte fersk fisk på fiskeutsalget ved havnen. Og det var en fin butikk med interiør , brukt og nytt på torvet, som jeg alltid måtte innom.
Jeg håper på et nytt besøk til Hals, kanskje i løpet av sommeren.
Ps: i vår by er det også mange lukkede butikker. Det er synd.........

Hyacinth Bucket sagde ...

Tak for fine billeder fra min by også...:-)
Ja det er trist med alle de tomme butikker.
De der ligger nede ved havnen har alt for dyre huslejer ved jeg.
Havkatten holder dog selskaber selv om de ikke har åbent for alm. restaurant men de er ved at blive normale igen.
Min svigersøn arbejder der nede;-)
Vi boede på Ålborgvej før vi flyttet ud på landet i Ulsted. Skulle have mere plads til alle vore hunde.Men både ældste datter og børnebørn og oldebørn bor inde i Hals. Så det er fremdeles vores by..;-)
Vi bor ude på Rørholtvej og efter stormen i weekenden kunne min svigersøn ikke komme hjem i 2 dage. Ingen veje ryddet før i mandags og vi var sneet inde.
Så er det godt at man har familie i byen hvor han kunne overnatte..:-)

Knus fra Lisbeth

grethe pedersen sagde ...

Hej.
Tak for synet, jeg kommer der tit om somren. De is hos Rasmus Klump er såååå go!e. Så er der jo markedet hver ugedag, som nærmest fylder hele byen, og trækker mange turister til. Trist er det at se byens mange tomme butikslokaler..Hals er en dejlig by, fordi man kan sejle dertil, det bringer jo mange til byen.
Selv bor jeg i Aalborg idag - men før boede jeg i Vodskov så nærliggende at ta en aftenstur til Hals........og spise is.

Marianne sagde ...

Flotte bilder du viser fra en "vinterstengt" by. Har kikket litt rundt i bloggen din og her var det mye fint:-) Legger meg til som følger:-) Hilsen fra Marianne

obat wasir herbal sagde ...

Matur Suwun pisan booss... Artikele apik tenan he..!!
nderek langkung kula badhe sebar kabar obat kangge ngobati wasir, kula gadah obat ingkang ampuh lan aman kangge njenengan sedoyo. Monggo dipun tumbas nopo dipun tulung sebaraken njih. Matur suwun.Obat Herbal niki sampun terdaftar teng BPOM, Kangge informasi lewih lengkape monggo hubungi mawon 0821-3454-7772 utawi Pin BB 7EB05AAB.
cara menghilangkan ambeien alami
cara mengobati ambeien paling ampuh
cara mengobati ambeien dengan alami
cara menyembuhkan ambeien berdarah
cara mengobati ambeien bagi orang hamil
cara cepat mengobati ambeien
cara menyembuhkan bengkak ambeien
cara menghilangkan benjolan ambeien
cara mengobati ambeien ibu hamil
bagaimana cara mengobati ambeien
cara menyembuhkan ambeien dengan cepat
cara mengobati penyakit ambeien tanpa operasi
cara mengobati ambeien parah
cara mengobati wasir pada ibu setelah melahirkan
cara menyembuhkan ambeien pada saat hamil
cara mengatasi wasir yang berdarah
cara mengobati ambeien atau wasir
cara mengatasi ambeien bagi ibu hamil
cara menghilangkan ambeien atau wasir
cara mengobati ambeyen bagi ibu menyusui
cara mengobati ambeien pada ibu hamil
cara mengobati ambeyen bengkak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...