søndag den 16. februar 2014

Vinterferieprojekt...

 Så blev det endelig vinterferie her i det mørke Nordjylland og selvom det betyder afslapning og minus stress og jag, så har vi kastet os et tiltrængt projekt! Vi skal have malet i køkkenet! :)

 I lang tid har jeg været træt at mine overskabe. Eller, det er sådan set ikke skabene det er galt med, men de indbygningsspot som sidder under skabene. De er efterhånden gået i stykker og kan ikke fås mere, så derfor mangler jeg lys!

 Vi byggede køkkenet for snart 10 år siden, og det er faktisk aldrig blevet malet siden, så derfor skulle det være nu... Og det er først når man får flyttet alting ud, at man se hvor meget det egentlig trænger!

 Men planen er, at flå skabene ned og sætte hylder op i stedet. Og derefter sætte lamper op som hænger ned fra loftet. Jeg har aldrig været gode venner med de spots alligevel...

 Mosaikken over bordet ved komfuret er en jeg lavede da vi byggede køkkenet. Jeg sad i hele 3 juledage og slog klinker i stykker og satte dem sammen igen på væggen... Den er møg træls at rengøre, men den kommer ALDRIG ned :) Faktisk er hele min brusekabine lavet på samme måde...

 Nu er hele køkkenet tømt - og stuen fyldt :)

 Jeg er en samler og hold nu kæft hvor har jeg mange ting :) Tror at genbrugsbutikken skal overtage lidt af det...


Skabene er taget ned, og vi er klar til at male. Det må vist blive til nem aftensmad de kommende dage :)
Skabene er gemt, for man ved aldrig om man kan få brug for dem andetsteds - hvilket Flemming bestemt ikke var enig med mig i :)

8 kommentarer:

Camilla sagde ...

Ha ha, nej det er rart at have et overskab lige ved hånden. Man ved aldrig hvornår man kommer til at stå og mangle ;) (Flemming har ret - ud med lortet) jeg kender godt det der med at udsætte ting. Vi har stadig efter over to år, to badeværelset der ikke er blevet malet endnu.

Lise Halager sagde ...

Go for it Mette - Lige pludselig får man brug for et overskab eller tre ;o)

Jeg er total samler lige som dig. Mit problem er bare at jeg ikke har pladsen til at samle på.. Er ved at lave nyt hobbyrum, og flere af de ting manden nærmest havde læsset af på genbrugspladsen, er blevet brugt på ny herinde. Bordplade, 2 lamper, hylder og selv drengenes gamle cd-reoler har fået en klat maling og blevet brugt på nye måder :o)
Hvor der er sparet er der tjent.. Eller noget, men foreløbig har det nye soveværelse og hobbyrummet ikke kostet andet end maling og arbejdstimer - nu går der sport i det (mangler 2 værelser endnu).
Rigtig god arbejdslyst i køkkenet - og fantastisk mosaik du har lavet forresten.

Eva sagde ...

Det bliver da så lækkert.

Ud med de skabe og ud med en masse køkkengrej til genbrug. Så kan du jo med god samvittighed købe nyt, når du falder over noget.
Og du vil elske den nye orden :)

Merete sagde ...

Dejligt at få ordnet .. God arbejdslyst
Her skal malerpenslen også svinges i ferien

Liv (pladstilverden) sagde ...

Sikke et seriøst vinterferieprojekt ;o) god fornøjelse med det ...

Kirsten sagde ...

Jeg stemmer nu altså også for, at skabene skal ud... sandsynligheden for, at I aldrig får dem brugt andetsted er sikkert ret stor. Så ud med alt der kan undværes - og måske lidt mere ;-) ud til genbrugen, og så nyt ind ;-)

Helle Hindborg Gommesen sagde ...

Det ser meget lettere ud uden overskabe, det skal nok blive flot.
Flot mosaik, du har lavet.
Glæder mig til at se dit "nye" køkken, når det er færdigt.

obat wasir herbal sagde ...

Matur Suwun pisan booss... Artikele apik tenan he..!!
nderek langkung kula badhe sebar kabar obat kangge ngobati wasir, kula gadah obat ingkang ampuh lan aman kangge njenengan sedoyo. Monggo dipun tumbas nopo dipun tulung sebaraken njih. Matur suwun.Obat Herbal niki sampun terdaftar teng BPOM, Kangge informasi lewih lengkape monggo hubungi mawon 0821-3454-7772 utawi Pin BB 7EB05AAB.
cara menghilangkan ambeien alami
cara mengobati ambeien paling ampuh
cara mengobati ambeien dengan alami
cara menyembuhkan ambeien berdarah
cara mengobati ambeien bagi orang hamil
cara cepat mengobati ambeien
cara menyembuhkan bengkak ambeien
cara menghilangkan benjolan ambeien
cara mengobati ambeien ibu hamil
bagaimana cara mengobati ambeien
cara menyembuhkan ambeien dengan cepat
cara mengobati penyakit ambeien tanpa operasi
cara mengobati ambeien parah
cara mengobati wasir pada ibu setelah melahirkan
cara menyembuhkan ambeien pada saat hamil
cara mengatasi wasir yang berdarah
cara mengobati ambeien atau wasir
cara mengatasi ambeien bagi ibu hamil
cara menghilangkan ambeien atau wasir
cara mengobati ambeyen bagi ibu menyusui
cara mengobati ambeien pada ibu hamil
cara mengobati ambeyen bengkak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...