mandag den 13. oktober 2014

Flagranke DIY...

 Man tager: Smal bomuldsskråbånd og bændel - her fra Stof og Stil - og rester af rødt bomuldsstof...

 Til en flagranke klippes 5 flag på 10 x 23 cm, incl 1 cm sømrum. Herpå syes bændel. Jeg har først bukket flaget på den lange led og brugt strygejernet til at markere midten, så er det nemmere at sy bændlet lige på, på det lange led. Derefter syes de korte på i hver ende, der er 4,5 cm fra kanten af stoffet og ind til kanten af bændlet.

 Buk derefter hvert flag på midten og sy sammen i siderne med 1 cm sømrum. Vend og pres hvert flag.

 Klip skråbåndet på ca. 1 m - jeg delte pakken med 5 m i 5 stykker og hvert stykke blev 1 m og 3 cm. Marker midten med en knappenål, mål nu 15 cm ud fra midten og sæt endnu en nål, indtil der er markeret 5 steder på båndet, med udgangspunkt på midten. 

Buk og sy skråbåndet sammen, med flagene inden i. Den midterste bændel i flaget skal ramme nålen på skråbåndet. Buk et par cm i hver ende af båndet til ophæng. Voila - et stk. flagranke - tillykke med fødselsdagen :)
Jeg skal lige sige, at det ikke er mig der har opfundet disse skønne flagranker. Jeg kan ikke huske hvor jeg har lært det henne, men der findes en "opskrift" og denne DIY er blot lavet som jeg husker det :)

4 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Ej, tak for du deler ;)
Dine flag er så søde.

Anette Helleskov sagde ...

Tusind tak fordi du gav dig tid til DIY. Jeg har også set andre, men håndsyede, denne virker som noget jeg kan få færdigt ;-) Er farmor i 2 små familier der sikkert vil være glade for sådan en flagranke.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

hvor er den fin den ranke

obat wasir herbal sagde ...

Matur Suwun pisan booss... Artikele apik tenan he..!!
nderek langkung kula badhe sebar kabar obat kangge ngobati wasir, kula gadah obat ingkang ampuh lan aman kangge njenengan sedoyo. Monggo dipun tumbas nopo dipun tulung sebaraken njih. Matur suwun.Obat Herbal niki sampun terdaftar teng BPOM, Kangge informasi lewih lengkape monggo hubungi mawon 0821-3454-7772 utawi Pin BB 7EB05AAB.
cara menghilangkan ambeien alami
cara mengobati ambeien paling ampuh
cara mengobati ambeien dengan alami
cara menyembuhkan ambeien berdarah
cara mengobati ambeien bagi orang hamil
cara cepat mengobati ambeien
cara menyembuhkan bengkak ambeien
cara menghilangkan benjolan ambeien
cara mengobati ambeien ibu hamil
bagaimana cara mengobati ambeien
cara menyembuhkan ambeien dengan cepat
cara mengobati penyakit ambeien tanpa operasi
cara mengobati ambeien parah
cara mengobati wasir pada ibu setelah melahirkan
cara menyembuhkan ambeien pada saat hamil
cara mengatasi wasir yang berdarah
cara mengobati ambeien atau wasir
cara mengatasi ambeien bagi ibu hamil
cara menghilangkan ambeien atau wasir
cara mengobati ambeyen bagi ibu menyusui
cara mengobati ambeien pada ibu hamil
cara mengobati ambeyen bengkak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...